simsremmen - En blogg om sims

Direktlänk till inlägg 10 december 2012

Intro till min Historia!

Av Emma - 10 december 2012 16:30

Hajloj!

Först vill jag säga att jag har tänkt blogga förrut, men det har inte blivit av eftersom jag inte kan på torsdagar (aktivitet), vi skulle tydligen till stan i fredags (okänt), och nu är ju lördag söndag måndag (när jag började göra det här inlägget var det lördag..!). Idag I söndags var jag varit med min klass på en "julmarknad" som min klass ordnat!

Jo, nu hade jag tänkt göra en lite intro/prolog till min historia! Eftersom jag inte kan bestämma vad den ska heta så får den heta "Historia" så länge.


   

Vad Historien kommer heta kommer stå ovanför hunden! (Jag kanske byter bilden över huvud taget sen, vad tycker ni?)


 

Jag visste inte varför vi skulle flytta, bara att mamma ville det. Av någon anledning. Numera flyttar vi ofta, men bara i samma stad. Nu skulle vi plötsligt flytta ut på landet, till en helt annan stad. Det kändes konstigt, jag är väldigt blyg av mig så jag kände på mig att jag inte skulle få så många vänner.

 

Huset vi skulle flytta till var ganska stort jämfört med vår gamla lägenhet i Bridgeport (stavining?). Det hade tre rum + kök o badrum. Mamma hade planerat att jag skulle få ett eget rum som jag skulle få bestämma hur det skulle se ut. De två andra rummen skulle vara mammas rum och ett "hobbyrum", som troligtvis skulle vara till datorer och sånt.

 

Det fanns inga möbler i det nya huset. Mamma åkte och köpte sovsäckar till oss. Hon sa att hon skulle köpa sängar snart, men jag visste ju att hon ljög. Vi skulle få sova i sovsäckarna tills hon hade fått ett jobb.

 

På morgonen var det jag som fick laga frukost. Jag minns det eftersom köket var uruselt. Det skulle byts ut för länge sedan, men jag sa ändå inget till mamma.

 

Vi åt under tystnad. Den enda konversationen vi hade var:

- Idag går jag och köper en dator.

- Ska inte du skaffa ett jobb först?

- Jo, men vi behöver en dator. Jag skaffar ett jobb i eftermiddag.  

När jag kom hem hjälpte mamma mig med läxan.

- Har du skaffat något jobb mamma?

- Ja, men det vore bra om du också kunde skaffa ett jobb.

- Varför?

- Jag vill inte att du ska vara här ensam hela dagarna.

- Okej då mamma. Var ska du jobba?

- På sjukhuset, det visste du väll?

- Ja, men jag tänkte bara.

 

Senare på kvällen såg jag att mamma satt vid den nya datorn. När jag kollade närmare såg jag att hon satt och hackde någons dator.

-Va? tänkte jag. Ska hon börja hacka datorer nu också, men jag lät bli att fråga. Det var säkert för pengarna.

 

Sen hände något. Mamma ville plötsligt flytta igen. Den här gången till andra sidan stan. Jag ville igentligen inte, men vad skulle jag göra?

Desutom försökte hon förtfarande få mig att jobba.

- Jag förstår inte varför jag ska jobba!

- Jag vill att du jobbar, så att du vet hur man känar pengar tills du blir stor.

- Så sa du inte förrut.

- Nej, men det var det jag menade.

- Säkert.

Vi fortsatte bråka ett tag, men jag förstod att hon skulle vinna till slut.

 

Huset var ganska fint, fast det var mindre än det förra. Det fanns bara två rum, ett kök och en toa. I det ena rummet fanns det en dubbelsäng som mamma och jag skulle sova i. Det andra rummet satt ihop med köket, så man ville inte direkt sova där, inte jag i alla fall. Mamma lovade naturligvis att det skulle bli en vägg där, så jag kunde sova i ett eget rum sen. För ovanlighetens skull höll hon vad hon lovade, men jag fick fortsätta sova i en sovsäck.

 

Efter flytten blev mamma konstig. Hon var borta jätte-ofta  hon blev jättearg så fort de ringde från affären där jag jobbade och sa att jag missat en kvart av min arbetstid. Jag blev helt enkelt tvungen att göra nåt åt allt. Först sa jag upp mig på jobbet, jag orkade ju inte mer. Sen ville jag göra nåt åt ensamheten. Då kom jag på det. Jag skulle skaffa en hund.

 

En dag när jag kom hem hände något hemskt. Eller hemskt är fel ord. Förvånadsvärt är mer rätt. Det som hände var att jag hittade mamma och en "kille" som stod och h*å*n*g*l*a*d*e* i det som skulle bli mitt rum.

Det första jag tänkte var "VARFÖR?". Det andra jag tänkte var "NU ÄR JAG ENSAM". Det tredje var "HUNDEN". Hunden. Den skulle rädda mig. När jag tänker på det nu, efteråt, är att jag kanske överreagerade lite. Lite. Väldigt lite.


 

Men det var bara början. Jag visste inte att det skulle gå SÅ långt. Jag hittade dem flera gånger då de trodde att de var ensamma. Det var jobbigt. Tur att jag hade hunden. TUR ATT JAG HADE HUNDEN.

 

"Hunden" är stor nu. Det känns bra. När jag är borta kan hon/han gå ut och ta en promenad om hon/han vill, vakta huset, eller bara slappa som hon/han brukar. Jag älskar henne/honom.

 

Numera bor "gubben" i stort sett hos oss. Fast jag vet att mamma och han planerar att vi ska flytta hem till honom. Det kommer bli jobbigt, men "så är livet" som mormor brukade säga. Just de mormor. Det kanske var därför mamma blev så arg på mig jämt var så arg på mig när jag missade jobbet. Hon var nog ledsen. Mormor och mamma hade bråkat för flera år sen, och bråket blev aldrig löst. Precis innan vi flyttade hade mormor dött, och mamma var nog arg på sig själv eftersom de inte pratat på flera år. Mmm... Så var det nog...

 

 

Då var "introt" slut. Jag vet att det är lite konstigt under bilden med hunden, men jag har glömt vad den heter och om det är en tjej eller kille. Jag lovar att kolla upp det sen! Orkar inte stänga ner allt och starta sims just nu bara.

Vad tycker ni den ska heta NU då? Snälla kommentera!

 

Ses!

Hajsvajs

länge!




 
 
Fanny-Cecilia

Fanny-Cecilia

17 februari 2013 20:05

Historien var super bra, mer.

http://simsplaneten.bloggplatsen.se

Emma

18 februari 2013 16:29

Tack!
Jag ska försöka, men jag vet inte om familjen funkar på den här datorn. Men jag får hoppas!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Emma - 24 maj 2013 07:30

Haloj! Nu var det vääääääääääääääldigt länge sedan jag gjorde ett inlägg, men jag har hållit på med vårt skolarbete ända tills i tisdags. Jag har inte hunnit skriva något då, och nu vet jag inte om jag vill längre... ...men jag skapede istä...

Av Emma - 21 april 2013 14:45

Haloj! För ett tag sedan fick jag en fråga, och jag har tänkt visa denna fråga nu. Asuka, hon som frågade, skrev så här: Jag svarade, om du vill se det hittar du det här, men jag svarar nästan likadant här Varför jag skriver visar de...

Av Emma - 21 april 2013 14:00

Halloj! Jag är ledsen att det har varit sjukt dålig uppdatering, men jag har inte hunnit (även om jag lovade ett, i påskas), så det blir ett extra långt nu istället.Jag har faktiskt inte ens spelat sims sedan i påskas. I skolan (egentligen hemma...

Av Emma - 29 mars 2013 09:06

Haloj! Nu kommer äntligen ett inlägg om min egen utmaning eller tävling: Legasy the genes. Jag förkortade det LTG, för annars blir det jättelångt. Min första familj blev lite konstig, därför fick jag börja om. Min nya familj heter fami...

Av Emma - 28 mars 2013 14:52

Haloj!   Först måste jag säga (eller skriva) GLAD PÅSK PÅ ER ALLA! Jag är avis på alla er friska människor, ni får gå o vara påskkärringar (om ni vill), men jag är fortfarande sjuk.    Men jag lovade (eller något liknande iaf) att det sku...

Presentation


Hej!
Kul att du hittat till min blogg!
Den här bloggen handlar om sims 3 &sånt.
Hoppas du vill läsa den!

Frågalåda - Fråga mig!

5 besvarade frågor

Undrar du något? Det är bara att fråga på! Jag svarar så fort och gott jag kan! Om du av någon anledning inte vill att din fråga ska komme upp på bloggen kan du alltid mejla mig på simsremmen.gmail.com, där jag också svarar så fort ogott jag kan!

Omröstning

Vad önskar du att man kunde göra i sims?
 Flyga
 Bli osynlig
 Stå på händer
 Ha tre eller fler olika jobb
 Ha en familj som bor på olika tomter, men styrdes samtidigt
 Komma in i grannlägenheterna när du bor i en lägenhet
 Spela utan buggar
 Något annat
 Vet inte
 Det är bra som det är
 Spelar inte ens sims

Sök i bloggen

Mejl!

Vill du mejla mej frågor istället för att skriva frågorna i frågerrutan där alla kan se dem?

Behöver DU hjälp med något på DIN blogg?

Vill DU ge mej ett tips, eller vill DU att vi ska göra länkbyte? Mejla mig om vad du vill simsremmen@gmail.com

 

Gästboken ♥

Besöksstatistik

Nedräkning

Do you not understand this?

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Regler

Visst ska en blogg egentligen inte behöva några regler?

Det är vad jag tyckt förrut, men nu har jag förstått att det inte är så.

1. Du får aldrig, aldrig skriva något elakt eller kränkande riktat mot någon annan.

2. Du får gärna skriva vad du tycker, men fundera först, kan jag skriver få en negativ effekt? Varför i så fall?

3. Om du ser en kommentar du irriterar dig på behöver du inte skriva något otrevligt tillbaka, jag fixar det! Om du märker att jag inte tar bort kommentaren eller säger till den som skriver något taskit kan du alltid mejla mig!

3. Skriv inte kommentarer eller liknande med bara reklam för din blogg, om du vill göra det kan du passa på när du har en fråga eller liknande!

4. Tala om för mig att du lånar/tar mina bilder så att jag vet det! Du får gärna skriva att det är mina också!

Andra simsbloggar

RSS

Cloudy With A Chance Of Sun

Kompisars bloggar

♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ Myspace Falling Objects ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥

Ovido - Quiz & Flashcards