simsremmen - En blogg om sims

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Emma - 21 april 2013 14:45

Haloj!


För ett tag sedan fick jag en fråga, och jag har tänkt visa denna fråga nu.

Asuka, hon som frågade, skrev så här:

Jag svarade, om du vill se det hittar du det här, men jag svarar nästan likadant här


Varför jag skriver visar den här frågan är för att jag har funderat på det här länge, eftersom jag själv fick problem när jag försökte installera Poseplayer (programmet man behöver, om du inte skulle veta det).

MEN, jag tror att jag har fått lite problem med WinRar och behöver lite hjälp.

Behöver man betala för WinRar? Det känns lite meninglöst om det behövs... Någon som använt det mer än 40 dagar? Det känns faktiskt dumt av mig om jag tipsar om något som kostar penger, bara för att man vill se simmarna stå på ett visst sätt...


Jag kommer ändå göra en lite guide, men om Win-Rar kostar pengar kommer jag göra på ett annat sätt... Lite mer tips då, men inte nu...

  


Ses!

Hajsvajs

länge!





Av Emma - 21 april 2013 14:00

Halloj!


Jag är ledsen att det har varit sjukt dålig uppdatering, men jag har inte hunnit (även om jag lovade ett, i påskas), så det blir ett extra långt nu istället.Jag har faktiskt inte ens spelat sims sedan i påskas. I skolan (egentligen hemma) håller vi på och skriver om ett land i Europa. Jättekul, men jag har knappt någon tid med något annat.


Tidiare inlägg(et) om Familjen Groj hittar du här


Det var trots allt en fest som Darrin hade ordnat, så det var bäst att vara lite med de andra gästerna...

Efter ett tag började Jannet kräkas (hon sov föresten över hos Darrin också), av "okänd anledning"...

När Janet och Darrin hade varit förlovade ett (litet) tag bestömde de sig för att gifta sig i en kyrka, eller om det var ett museum, Jannet kom inte riktigt ihåg.

Det var mycket trevligt, trots att antalet inbjudna inte var så många.

♥ Love is in the air ♥ Haha... Han i gympaskor, hon i riktiga finkläder fast inte direkt bröllopsklänning...

Sedan upptäckte jag att Darrin var vampyr (Jannets fel, hon märkte det inte), så han fick öva lite på maskoten, som var lite underlig...

Egentligen var det nog ganska uppenbart att Darrin var vampyr, med tanke på hans hudfärg, men inte för mig... :D

När maskoten vägrade gå med på att Darrin skulle suga blod ur honom, för det var just så det var, fick Darrin åka iväg till forsningscenrumet i pyamas och köpa vampyrselexiret som gör vamyrer till icke-vampyrer.

Han bestämmer sig för att dricka det...

... fungerar det?

JA! Det gör det! Darrin är befriad från nattens besvärelser!

Morgonen därpå bestämmer sig Darrin för att söka jobb som stylist.

Jannet får reda på att hon är gravid några dagar efter bröllopet, sammtidigt som Darrin bestämmer sig för att byta jobb till millitäryrket.

Detta firas (Jannets graviditet alltså) med en riktig myskväll med god mat (även om man kanske inte ser det på bilden, hehe)

Dagen därpå är Darrin, såklart Jannet också, ledig. Darrin bestämmer sig för att han ska satsa på millitäryrket, men mitt under joggingturen får Darrin ett telefonsamtal från arenan...

Jannet spenderar större delen av sin vakna tid med att lära sig nya recept, när hon börjar jobba igen vill hon snabbt klättra upp i kariärrstegen.

Och så är det dags! Darrin kommer lite sent eftersom han jobbar, numera jobbar han faktiskt som idrottare, men hela familjen är deä då det är dags!

 

DET ÄR EN FLICKA! Hela (den lilla) familjen är väldigt lyckliga, men Darrin hade ingen större erfarenhet av tjejer, så han stannade kvar för att prata med några av sjuksköterskorna.


Jag hoppas att ni förstår varför jag inte har kunnat göra något inlägg på länge. Jag har ganska dåligt samvete, men jag hoppas att jag ska få mer tid till bloggen, den jobbigaste med det här "projektet" är nog klart nu!

Jag faktiskt fått några idéer under min "paus", men jag får se om jag genomför alla. Jag tror att det kommer att komma fleer inlägg om familjen Froj och familjen Reef, för jag tycker nämligen att de är väldigt roliga att spela på...   


Ses! (förhoppningsvis oftare)

Hajsvajs

länge!

Presentation


Hej!
Kul att du hittat till min blogg!
Den här bloggen handlar om sims 3 &sånt.
Hoppas du vill läsa den!

Frågalåda - Fråga mig!

5 besvarade frågor

Undrar du något? Det är bara att fråga på! Jag svarar så fort och gott jag kan! Om du av någon anledning inte vill att din fråga ska komme upp på bloggen kan du alltid mejla mig på simsremmen.gmail.com, där jag också svarar så fort ogott jag kan!

Omröstning

Vad önskar du att man kunde göra i sims?
 Flyga
 Bli osynlig
 Stå på händer
 Ha tre eller fler olika jobb
 Ha en familj som bor på olika tomter, men styrdes samtidigt
 Komma in i grannlägenheterna när du bor i en lägenhet
 Spela utan buggar
 Något annat
 Vet inte
 Det är bra som det är
 Spelar inte ens sims

Sök i bloggen

Mejl!

Vill du mejla mej frågor istället för att skriva frågorna i frågerrutan där alla kan se dem?

Behöver DU hjälp med något på DIN blogg?

Vill DU ge mej ett tips, eller vill DU att vi ska göra länkbyte? Mejla mig om vad du vill simsremmen@gmail.com

 

Gästboken ♥

Besöksstatistik

Nedräkning

Do you not understand this?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Regler

Visst ska en blogg egentligen inte behöva några regler?

Det är vad jag tyckt förrut, men nu har jag förstått att det inte är så.

1. Du får aldrig, aldrig skriva något elakt eller kränkande riktat mot någon annan.

2. Du får gärna skriva vad du tycker, men fundera först, kan jag skriver få en negativ effekt? Varför i så fall?

3. Om du ser en kommentar du irriterar dig på behöver du inte skriva något otrevligt tillbaka, jag fixar det! Om du märker att jag inte tar bort kommentaren eller säger till den som skriver något taskit kan du alltid mejla mig!

3. Skriv inte kommentarer eller liknande med bara reklam för din blogg, om du vill göra det kan du passa på när du har en fråga eller liknande!

4. Tala om för mig att du lånar/tar mina bilder så att jag vet det! Du får gärna skriva att det är mina också!

Andra simsbloggar

RSS

Cloudy With A Chance Of Sun

Kompisars bloggar

♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ Myspace Falling Objects ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥

Ovido - Quiz & Flashcards