simsremmen - En blogg om sims

Direktlänk till inlägg 9 mars 2013

Familjen Glast

Av Emma - 9 mars 2013 11:16

Haloj!


Nu har jag nördat Universitetsliv hela morgonen och igår kväll! Det var mycket roligare än jag trodde...


Jag skapade iaf en familj med tre systrar. Den ena skrulle vara rebell, den andra sportfåne och den tredje nörd. Fast jag måste säga att jag missuppfattade hur nördar är... Jag tänkte mig de mer som töntar, inte TV-spelsgalningar...

De iaf heter Yoshi (rebell), Luigi (sportfåne)och Toad (nörd). De har lite otjejiga namn, men de passade!


Så fort familjen flyttar in bestämmer sig Yoshi för att hon ska bli mästare i gatukonst. Är det inte bäst att börja hemma?

Toad bestämmer sig däremot för att försöka skaffa ett stipendium, något hon är ensam om i familjen. Dock får hon inte sitt stependium, men familjen har inte brist på pengar.

Medan Toad försöker få stependium, försöker Luigi imponera på maskoten. Inte heller hon lyckas...

Toad vill självklart ha ett stipendium, men om hon inte får det ska hon absolut åka till Universitet ändå. På cuppen får hon med sig resten av familjen, hon vill ju inte åka själv!

När de kommer fram tycker Yoshi att det är för lite gatukonst, så varför inte visa gästerna budskapet när de kommer?

Luigi går gymnastiklinjen, och då måste man träna!

 

Yoshi stack till "Grottan" (rebellernas ställe), där hon övade sin gatukonst!

Luigi skickade ett hemligt-beundrar sms till en kille hon träffat, fast hon inte ens vet vad han heter!

Luigi måste såklart gå på sin första lektion, man måste göra ett bra intryck för lärarna!

Det tycker Toad också, fast hon har tänkt gå på alla sina lektioner(hon har mest möjliga lektioner i veckan, det finns tre altenativ)!

 

Medan Yoshis sykon åker iväg till universitetsområdet, sitter Yoshi lungt kvar och äter frukost, hennes första lektion börjar först 12.00

Luigi gillar tydligen att cykla, fast det är ju bra för hälsan!

Duktigt Luigi!

Yoshi tycker att det är dåligt med poliser, så hon arrangerar en Hungerstrejk!

Det verkar gå riktigt bra för Yoshi faktiskt!

Efter sin mycket lyckade Hungerstrejk, bestämmer sig för att besöka "Stället där bara killar kan bo" (glömt vad det heter). Väl där blir hon kär i en kille och ska "kyssa honom i stundens hetta", men hon blir nobbad...

 

Toad har blivit bjuden på fest, där hon träffar en kille som hon snackar lite med.

När de kommer hem, visar det säg att de har fått besök! Tyvärr sticker besökaren direkt när de kommer.

 

Yoshi berättar en fantastisk idé för sin rumskompis, som inte tycker att den var fantastisk...

Yoshi går i alla fall på dejt med killen som hon blev nobbad av, och det verkar bli mer lyckat denna gång!  

Sedan bestämmer sig hela husållet för att helt ägna sig åt studier, till och med rumskompisarna får vara med!



Så långt har jag hunnit spela hittills! Lite senare ska jag göra ett inlägg om varje, och då får ni se lite mer om var och en!  Jag ska också göra ett inlägg om vad jag tycker om spelet, grupperna och sånt!

Någon annan som köpt det?


Ses snart!

Hajsvajs

länge!




 
 
Thesimsans  :)

Thesimsans :)

10 mars 2013 11:25

Hur kom du på ditt bloggnamn? :D

http://thesimsans.bloggplatsen.se

Emma

11 mars 2013 16:06

Jag heter Emma och först kom jag på Remmar, däri är ju Emma. R:en fick jag från en grej jag kallas som börjar på r (det är väldigt pinsamt, så jag tänker inte skriva det). Remmar är ju ett sorts godis, men bara en heter ju rem. Så då fick jag bli Remmen! :D
Hur kom du på ditt? ;)

 
FannyCecilia

FannyCecilia

20 mars 2013 07:05

Åh vad kul, hur kul är universitetsliv från 1 till 10 , 1 är lägst.

http://simsplaneten.bloggplatsen.se

Emma

20 mars 2013 15:37

Vet inte riktigt, 9 kanske eftersom man inte kan vara hemma och universitetsstaden samtidigt. Universitet kunde ju vara en extra del av staden eller något sådant. Dessutom gillar jag nog Årstider mer nu när jag spelat ett tag.
Vad tycker du?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Emma - 24 maj 2013 07:30

Haloj! Nu var det vääääääääääääääldigt länge sedan jag gjorde ett inlägg, men jag har hållit på med vårt skolarbete ända tills i tisdags. Jag har inte hunnit skriva något då, och nu vet jag inte om jag vill längre... ...men jag skapede istä...

Av Emma - 21 april 2013 14:45

Haloj! För ett tag sedan fick jag en fråga, och jag har tänkt visa denna fråga nu. Asuka, hon som frågade, skrev så här: Jag svarade, om du vill se det hittar du det här, men jag svarar nästan likadant här Varför jag skriver visar de...

Av Emma - 21 april 2013 14:00

Halloj! Jag är ledsen att det har varit sjukt dålig uppdatering, men jag har inte hunnit (även om jag lovade ett, i påskas), så det blir ett extra långt nu istället.Jag har faktiskt inte ens spelat sims sedan i påskas. I skolan (egentligen hemma...

Av Emma - 29 mars 2013 09:06

Haloj! Nu kommer äntligen ett inlägg om min egen utmaning eller tävling: Legasy the genes. Jag förkortade det LTG, för annars blir det jättelångt. Min första familj blev lite konstig, därför fick jag börja om. Min nya familj heter fami...

Av Emma - 28 mars 2013 14:52

Haloj!   Först måste jag säga (eller skriva) GLAD PÅSK PÅ ER ALLA! Jag är avis på alla er friska människor, ni får gå o vara påskkärringar (om ni vill), men jag är fortfarande sjuk.    Men jag lovade (eller något liknande iaf) att det sku...

Presentation


Hej!
Kul att du hittat till min blogg!
Den här bloggen handlar om sims 3 &sånt.
Hoppas du vill läsa den!

Frågalåda - Fråga mig!

5 besvarade frågor

Undrar du något? Det är bara att fråga på! Jag svarar så fort och gott jag kan! Om du av någon anledning inte vill att din fråga ska komme upp på bloggen kan du alltid mejla mig på simsremmen.gmail.com, där jag också svarar så fort ogott jag kan!

Omröstning

Vad önskar du att man kunde göra i sims?
 Flyga
 Bli osynlig
 Stå på händer
 Ha tre eller fler olika jobb
 Ha en familj som bor på olika tomter, men styrdes samtidigt
 Komma in i grannlägenheterna när du bor i en lägenhet
 Spela utan buggar
 Något annat
 Vet inte
 Det är bra som det är
 Spelar inte ens sims

Sök i bloggen

Mejl!

Vill du mejla mej frågor istället för att skriva frågorna i frågerrutan där alla kan se dem?

Behöver DU hjälp med något på DIN blogg?

Vill DU ge mej ett tips, eller vill DU att vi ska göra länkbyte? Mejla mig om vad du vill simsremmen@gmail.com

 

Gästboken ♥

Besöksstatistik

Nedräkning

Do you not understand this?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Regler

Visst ska en blogg egentligen inte behöva några regler?

Det är vad jag tyckt förrut, men nu har jag förstått att det inte är så.

1. Du får aldrig, aldrig skriva något elakt eller kränkande riktat mot någon annan.

2. Du får gärna skriva vad du tycker, men fundera först, kan jag skriver få en negativ effekt? Varför i så fall?

3. Om du ser en kommentar du irriterar dig på behöver du inte skriva något otrevligt tillbaka, jag fixar det! Om du märker att jag inte tar bort kommentaren eller säger till den som skriver något taskit kan du alltid mejla mig!

3. Skriv inte kommentarer eller liknande med bara reklam för din blogg, om du vill göra det kan du passa på när du har en fråga eller liknande!

4. Tala om för mig att du lånar/tar mina bilder så att jag vet det! Du får gärna skriva att det är mina också!

Andra simsbloggar

RSS

Cloudy With A Chance Of Sun

Kompisars bloggar

♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ Myspace Falling Objects ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥ ♥ The Sims 3 ♥

Ovido - Quiz & Flashcards